Aktualności

SENIORZY Z „BRATKA” PODRÓŻOWALI EŁCKĄ WĄSKOTORÓWKĄ I ODWIEDZILI ZOO

• 16-08-2019
Seniorzy z Klubu Seniora „Bratek” działającego przy Miejskim Ośrodku Kultury w Korszach wzięli udział w wycieczce do Ełku i Mazurskiego ZOO SAFARI. Ełcka Kolej Wąskotorowa to pierwszy cel wycieczki seniorów, która odbyła się 13 sierpnia. Wczesnym porankiem udaliśmy się do oddalonego o ponad dwie godziny jazdy autobusem Ełku. Po przyjeździe na dworzec Ełk Wąsk zameldowaliśmy się w pociągu kolejki wąskotorowej do Sypitki.

Podczas jazdy malowniczą trasą „wąskotorówki” nie obyło się bez kontroli biletów. Kierownik pociągu wyposażony w stary dziurkacz do kasowania biletów dotarł również i do naszej grupy. Po przybyciu do Sypitki udaliśmy się pod wiaty z ławeczkami gdzie spożyliśmy posiłek. Organizatorzy przygotowali ognisko, z którego wszyscy pasażerowie chętnie korzystali. Istniała również możliwość zakosztowania swojskich wyrobów oraz zakupu ciepłych napoi. Po 1,5 godzinnej przerwie wróciliśmy pociągiem do Ełku. Trasa, jaką przebyliśmy w obie strony to ok. 30 km. W Muzeum Historycznym w Ełku obejrzeliśmy wystawę pt. „W rycerskim obozie”. Następnie udaliśmy się do Mazurskiego ZOO Safari koło Wydmin. Na ponad 100 hektarach powierzchni ogrodzonego gospodarstwa ekologicznego mieszka kilkaset dzikich zwierząt. Wszystkie zwierzęta żyją ze sobą w wielkiej symbiozie. Nie lada atrakcją było zwiedzanie parku ciągnikiem z przyczepą. Taki sposób przejażdżki dał niezapomnianą możliwość obserwacji zwierząt z bardzo bliska oraz fotografowania. Seniorzy zakupili karmę ekologiczną, którą częstowali zwierzęta. Największe zainteresowanie naszą wycieczką okazywały kozły i konie. Zwierzęta były tak oswojone, że nie wystarczało im karmienie z tzw. „ręki”. Ochoczo trącały nasze torby i próbowały nurkować w plecakach.
Wycieczka bogata w atrakcje dobiegła końca i z wieloma niezapomnianymi wrażeniami wróciliśmy do Korsz.

Tekst i fot.: MOK Korsze, Klub Seniora „Bratek”

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

70Galeria zdjęć: SENIORZY Z „BRATKA” PODRÓŻOWALI EŁCKĄ WĄSKOTORÓWKĄ I ODWIEDZILI ZOO

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją